Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi
Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi to nie tylko nasza specjalność, ale przede wszystkim pasja. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, doskonałej znajomości rynku oraz indywidualnemu podejściu do każdego klienta jesteśmy w stanie zapewnić najwyższy standard usług. Naszym celem jest nie tylko efektywne zarządzanie nieruchomościami, ale przede wszystkim zadowolenie i poczucie bezpieczeństwa naszych klientów. Dążymy do tego, aby każda wspólnota mieszkaniowa, którą zarządzamy, była miejscem przyjaznym i bezpiecznym dla mieszkańców.
Obsługa administracyjna i techniczna
- Weryfikacja stanu prawnego i faktycznego nieruchomości.
- Przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzenie odpowiedniej dokumentacji (zawiadomienie o zebraniu, powiadomienie o podjętych uchwałach).
- Przygotowywanie projektów uchwał, regulaminów i innych aktów normatywnych Wspólnoty.
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty.
- Realizacja uchwał Wspólnoty.
- Prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i mieszkańców.
- Reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej zgodnie z ustawą o własności lokali.
- Prowadzenie korespondencji z właścicielami.
- Wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali.
- Przygotowywanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości.
- Pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości.
- Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
- Przygotowywanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynku i urządzeń stanowiących ich wyposażenie.
- Przygotowywanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych, zbieranie ofert, przeprowadzenie procedury wyboru wykonawców i dostawców -decyzja o wyborze wykonawcy należy do Zarządu Wspólnoty.
- Organizowanie i nadzorowanie prac porządkowych i remontowo-konserwacyjnych dotyczących nieruchomości wspólnej, współpracujemy z firmami specjalizującymi się utrzymaniem porządku wewnątrz i na zewnątrz nieruchomości oraz w zakresie pogotowia awaryjnego całodobowego.
Obsługa księgowa
- Otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek.
- Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Wspólnoty.
- Udostępnianie informacji o rozliczeniach poszczególnych lokali, uchwał, informacji dotyczących nieruchomości przez Internet (każdy właściciel posiada swój login i hasło).
- Przesyłanie rozliczeń i dokumentów w formie elektronicznej do właścicieli zabezpieczonych hasłem.
- Przygotowywanie stosownych deklaracji podatkowych i występowanie w imieniu Wspólnoty przed organami skarbowymi i ZUS.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych Wspólnoty.
- Przedsądowa windykacja (wezwania przedsądowe, ugody).
- Rozliczanie mediów.
- Prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów.
- Prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości.